szombat, április 12, 2008

Dendrobates fantasticus terráriumi tartása















Most a kisbékák közül a Fantasticus terráriumi tartásáról szeretnék írni.Boros ára miatt egyenlőre kevés terraristánál találhatjuk meg.
Ennek a békának az élőhelye Peru északi része.Jelenleg 6 színváltozata ismert.Én a "Copper Head" elnevezésű békát tartom.Életének a nagyobb részét a talajon a levelek között tölti vagy egy nagyobb broméliában.Elhelyezésére nem is kell egy hatalmas terrárium,mivel élőhelyén sem igényel nagy helyet.De túl kicsi terrárium se jó ,mert ott nemhajlandóak szaporodni.
A hímek 1.5cm-sek a nőstények 2cm-sek.A hímek 1éves korukban lesznek ivar érettek.Ha több hímet tartunk célszerű külön elhelyezni őket ,mert a domináns egyed végezhet a többi hímmel.
Nálam egy 40x40x50es terráriumba van 4db béka.
A hátteret fakéreggel borítottam és filmes dobozokat helyeztem bele.Utólag már bánom ,hogy ilyen hátteret választottam ,mert a békák az idejük nagy részét a repedésekben töltik így ritkán látom őket.Javaslom a 2cm-es préselt parafákat az ilyen kisbékáknál.
A hátteret mohával és Ficus pumillaval futtatam be.
Az üvegre 3 filmes dobozt tettem petézőhelynek.
A talajt agyag granulátummal és tőzeggel fedtem erre mohát tettem.
A földre egy Neoregiliát helyeztem ennek a hajlataiban gyakran tanyáznak a békák.
Az ebihalakat is eltudják ide helyezni.
Világításként egy 30W kompakt fénycső szolgál. A hőmérséklet 25C .A hűtést egy kis számítógép ventillátorral oldom meg.
Napi 2x-i ioncserélt vízzel érem el a magas páratartalmat ami nálam 80-100%.
Táplásuk okoz kisebb gondot .mert ugróvillást kell tenyésztenünk.Ez a kisbékák legfőbb tápláléka.Nálam még kisebb muslicát kapnak.A vitaminozás ezeknél a békáknál nagyon fontos.
Fotók: saját és www.dendrobates.org



Nincsenek megjegyzések: